Поради про те, як організувати знайомство на 1 вересня
Добрий день, дорогі читачі. Моя сьогоднішня публікація, зацікавить вчителів, батьків першокласників і тих, чиї діти перейшли в 5 клас і починають знайомство з середньою школою. Отже, класна година 1 вересня. 1 клас. Знайомство ...
Напередодні нового навчального року, спостерігаючи звичну метушню, підготовку до школи, палаючі очі майбутніх першокласників, я дозволила собі трохи поностальгувати. Я згадала свій «перший раз у перший клас» усвідомивши, наскільки важливим є цей день.
Переоцінити його значення неможливо. Від того як він пройде, залежать не тільки приємні або неприємні спогади, саме цей день визначає подальше ставлення до навчання.
Розуміючи, який тягар відповідальності лягає на плечі класних керівників першокласників, я вирішила полегшити цю ношу, підкинувши кілька креативних ідей.
Знайомство на класній годині 1 вересня
Давайте визначимося, що повинен являти собою перший урок з першокласниками? Які, висловлюючись професійною мовою, цілі, завдання? Чи потрібно відразу починати вчити наук? Звичайно ж ні! Головна його мета - знайомства.
Так-так, ніякої помилки, саме у множині, тому що їх буде кілька. Ми будемо знайомити:
- вчителя з класом і батьками
- дітей між собою
- батьків
- першокласників з:
- організацією навчального процесу всередині класу,
- розташуванням важливих місць школи (їдальня, туалет, медпункт, гардероб)
- загальним розпорядком, правилами поведінки,
- персоналом навчального закладу.
Робота має бути чимала, але цікава!
Первое сентября, свого роду презентація школи, навчального процесу для новоприбулих.
Щоб день пройшов цікаво, запам'яталися всім учасникам, краще заздалегідь підготувати сценарій.
Можна провести зустріч строго, як звичайний урок, але краще, якщо ви проведете його більш оригінально. Давайте по пунктах розглянемо ідеї для всіх частин майбутнього заняття.
Знайомимося з дітьми
Будь-яка зустріч, традиційно, починається поданням, розповіддю про себе. На правах господині процесу почніть першої.
Ця своєрідна гра може мати продовження до кінця року. За досягнення, правильні відповіді, ви можете видавати «піастри», чарівні ключі, казкові артефакти. Зробіть гру своєю «фішкою». А в кінці року потрібно буде знайти скриню або привласнити кожному якийсь титул. Наприклад, дівчинці з самим красивим почерком, дамо звання «принцеси правопису», спритному непосиді - «граф-фізкультурник», а які відзначилися під час уроків праці стануть «маркізами рукоділля».
Якщо ж акторська майстерність категорично не ваш коник, підіть іншим шляхом. Заздалегідь роздайте дітям картки-опитувальники. За ним кожен повинен скласти розповідь-презентацію про себе. Зразкові питання картки:
- Ім'я прізвище.
- район проживання.
- Чи є домашні вихованці. Невеликий розповідь про них.
- Які секції, гуртки відвідує, що там цікавого
- Чи є хобі, яке.
- Улюблена страва, напій.
- Улюблений мультиплікаційний / кіно герой, ніж подобається.
- Улюблена ігра.
- Чого чекає від школи.
Першим себе презентує викладач. Цей варіант одночасно знайомить педагога з учнями, а дітей між собою, допомагає розкритися всім без винятку учням.
Знайомство з батьками
Знайомство педагога з батьками і один одним, як правило, відбувається раніше, але в повному складі все зустрічаються саме 1 вересня. Важливо відразу задати правильний настрій спілкування, адже цього колективу належить багато зробити разом. Для початку нехай кожен дорослий представиться за заздалегідь визначеною єдиною формою. Наприклад, відповідаючи на питання:
- Прізвище, ім'я, чий він батько
- Коротенько своє бачення організації позашкільної роботи (екскурсії, свята і т.д.)
- Що з перерахованого може взяти на себе.
Такий підхід забезпечить максимальну відкритість, емоційний комфорт для всіх дорослих учасників зустрічі, створить відчуття команди, а не конкуренції.
Пізнаємо простір школи і дружимо з персоналом
Квест - ознайомлення з приміщенням, персоналом відмінна ідея.
Можливо, злий чаклун вкраде підручники або привид пірата сховає дитячі портфелі, а може королева нагороджує всіх святковим бенкетом, але столову потрібно знайти? Відправляйтеся на пошуки, по шляху заглядаючи в усі важливі точки, представляючи дітям співробітників.
Зустрітися з охоронцем, бібліотекарем, працівниками їдальні, поясніть, які функції ці люди виконують, як важливий їх працю. Так ви не тільки ознайомите малюків зі шкільним життям, але відразу ж, закладіть шанобливе ставлення до всього персоналу. Інтерактивна форма, допоможе непосидючим першокласникам підбадьоритися. Адже довго сидіти на одному місці, зберігаючи концентрацію, вони ще не звикли.
Розпорядок і правила поведінки
Ознайомлення з розпорядком, правилами поведінки теж краще провести творчо.
Винайдіть (знайдіть) машину часу вирушайте в минуле, дізнайтеся, як вчилися сто, двісті, триста років тому (можете розповісти про різки, для особливо неслухняних). Порівняйте правила, вимоги старовини і сучасні.
Відзначте, наскільки освіта сьогодні стало доступним. Поговоріть про країни, де до сих пір, навчання є розкішшю для багатьох дітей. Нехай учні Пофантазуйте, як жити без вміння писати, читати, рахувати. Плавно підведіть їх до думки: «можливістю отримувати знання потрібно дорожити». Дуже хорошими прикладами, що ілюструють розмову, будуть відео. Покажіть їх присутнім:
Розкажіть про третьокласників Даніеле Кабрера.
Хлопчина виконує домашнє завдання при світлі вітрини кафе, його будинок згорів, батько помер кілька років тому. Сім'я живе на вулиці. Малюк наполегливо продовжує відвідувати заняття, хоча не має можливості навіть купити підручники. Хлопчик намагається вчитися дуже добре, так як розуміє, без освіти у нього немає шансів коли-небудь знайти будинок, покинувши вулицю.
Обговоріть історії з учнями. Ще раз підкресліть, що за можливість навчатися, багатьом їх однолітками доводиться боротися.
Переходячи до наступного етапу, вирушайте в майбутнє. Нехай бажаючі розкажуть, яким бачать процес освіти. Поміркувати, якими діями можна наблизити ці ноу-хау. Так ви плавно підведете розмову до питання, ким хочуть бути ваші учні. Нехай кожен скаже які предмети, на його думку, стануть в нагоді в дорослому житті, обраної професії. Акцентуйте велике значення абсолютно всіх дисциплін. Відзначте важливість спільних навичок, набутих під час навчання, наприклад:
- самостійна робота,
- дисциплінованість,
- вміння організувати свій день,
- нести відповідальність за свої рішення і помилки,
- дружба і взаємовиручка.
Пообіцяйте своїм учням вже завтра почати ділитися знаннями. Подякуйте за увагу і приступайте до чаювання, якщо таке заплановано.
Невеликі посиденьки допоможуть згуртувати дитячий і батьківський колектив. Тепер остання із завдань нашого уроку виконана. Похваліть себе за креативний праця. З'їжте найсмачніше тістечко.
Не забудьте поставити лайк матеріалу. Надішліть статтю друзям педагогами. До швидких зустрічей, друзі, далі буде крутіше!