
Як відкрити перукарню з нуля: покрокове керівництво з чого почати
Добридень! У цій статті ми розповімо вам про те, як відкрити перукарню з нуля.
Власний бізнес - це вірний шлях до фінансової незалежності при наявності добре продуманої стратегії. Перукарня - один з варіантів вдалого фінансування, адже особливість даної сфери в постійній затребуваності. Отже, з чого почати? Давайте розберемося поетапно.
Крок 1. Реєстрація діяльності
Перед реалізацією проекту необхідно визначитися з вибором форми бізнесу.
Особливості реєстрації ІП | |
плюси | мінуси |
Якщо говорити про одну перукарні, клієнтський оборот якої складається 600-1000 чоловік в місяць, то реєстрація ІП буде правильним рішенням. | Навіть при відсутності діяльності необхідно оплачувати фіксовані страхові внески. |
Розрахунок податків буде проводитися за спрощеною системою оподаткування. | Заборонено розділяти бізнес або залучати інвестиції. |
Мінімальні витрати на відкриття. | |
Весь дохід належить власнику, немає необхідності у виведенні коштів з рахунків компанії. |
Реєстрація себе як ТОВ або ІП залежить від масштабів передбачуваної організації.
Особливості реєстрації ТОВ | |
плюси | мінуси |
У разі припинення діяльності компанії засновник не зобов'язаний виплачувати страхові внески. | Складнощі з реєстрацією: обов'язкова наявність юридичної адреси, статутного капіталу, банківського рахунку, дозволу на ведення діяльності. |
Є можливість перепродажу або поділу компанії. | Протягом усього реєстраційного процесу буде потрібно стороння допомога, яка повинна бути оплачена. |
Значні витрати для відкриття ТОВ. |
Таким чином, раціональніше вибрати ІП, як форму ведення бізнесу.
Крок 2. Документи для відкриття перукарні
Збір необхідних паперів для Росспоживнагляду:
- Заява;
- паспорт;
- свідоцтво про державну реєстрацію ІП;
- постанову про призначення директора (якщо було вибрано ТОВ);
- документи, що підтверджують володіння або користування приміщенням (договір власності або оренди);
- висновок Санепідемстанції про дотримання санітарно-гігієнічних вимог;
- довідка з БТІ (план кожного поверху, експлікація);
- сертифікати, що підтверджують безпеку використовуваних засобів і приладів;
- договір з підрядниками на обслуговування комунікаційних мереж;
- повний комплект документації для ведення клієнтського обліку (картки клієнтів, журнал реєстрації і т.д.);
- договір на установку і обслуговування касового апарату (при наявності);
- повна кадрова документація;
- дозвіл від пожежної інспекції та місцевої адміністрації на відкриття.
В повний комплект документів Пожежну інспекцію входить:
- висновок пожежників;
- інструкція з пожежної безпеки;
- план евакуації при виникненні пожежі;
- правила поведінки працівників при загрозі / виникненні пожежі;
- журнал перевірки протипожежного стану кімнат перед їх закриттям;
- куточок споживача (копії всіх дозвільних документів, гарантія на послуги і процедури, графік роботи, ліцензії і т.д.);
- акт прийому-передачі пожежної сигналізації.
Весь перелік необхідних документів повинен бути наданий до офіційного відкриття, в іншому випадку діяльність вважається нелегальною.
Крок 3. Визначаємося з форматом роботи
Отже, все «паперові» питання вирішені. Наступний етап, від якого залежатимуть всі подальші дії - вибір формату і масштабу майбутньої перукарні:
- Невелика організація формату «Економ».
Зазвичай розташовується в спальному районі міста і надає послуги за невисокою ціною. - повноцінний салон краси з широким спектром послуг (формат «Еліт»).
Розташовується в центрі міста, пропонує своїм клієнтам не тільки послуги перукаря, а й косметолога, майстри нігтьового сервісу. - Салон краси преміум-класу.
Кожен майстер має вищу кваліфікацію, можливо навіть є переможцем міжнародних конкурсів та чемпіонатів. - Дитяча перукарня.
Яскраве, барвисте заклад для самих маленьких гостей може бути побудовано як на центральній вулиці, так в і спальному районі.
Формат «Економ»
Фахівці радять вибирати місце для таких перукарень поблизу багатоквартирних додому і установ. Площа приміщення-не менше 40 м2, але з усіма комунікаціями. Важливе значення має парковка або близькість до метро / зупинці. Слід також подбати про яскраву вивісці і «гучному» назві.
Персонал, навіть незважаючи на економ-формат, повинен мати освіту, підтверджену дипломом або сертифікати про успішне закінчення курсів перукарського мистецтва. Досвід - важливий, але і необов'язковий.
Це стосується і обладнання - пристрої низької якості принесуть більше збитків, враховуючи витрати на їх постійний ремонт.
В даному питанні конкуренція йде на другий план, тому що салони такого рівня не зможуть обслужити за раз великий потік відвідувачів.
Перукарні Еліт і Преміум класу
Дані організації «на щабель» вище згадуваних раніше перукарень. Тепер вони іменуються як салони краси, оскільки крім перукарні, в їх спектр послуг додаються нові напрямки.
Площа приміщення збільшується в два, а то і в три рази, оскільки кожен майстер повинен працювати у власному залі. Дизайн приміщення зобов'язаний підкреслювати формат закладу.
Слід врахувати, що потік клієнтів збільшується в кілька разів за рахунок розширення спектра послуг, що надаються і місць.
Дитяча перукарня
Один з найскладніших і вимогливих форматів перукарень. Головну увагу на початковому етапі має бути приділена дизайну приміщення - яскраві шпалери, окрема ігрова зона, спеціальні «іграшкові» крісла для дітей різного віку вигідно виділять заклад серед конкурентів.
Потрібно враховувати, що такого роду перукарні націлені на середній сегмент населення, також обмежена отримання додаткового доходу, оскільки в фарбуванні волосся і манікюр дітки не потребують. Тому, має сенс зробити дитячий зал в звичайній перукарні або салоні краси.
Крок 4. Спектр послуг, що надаються
Кожен із запропонованих форматів різниться своїми напрямками. Тому перед стартом потрібно зрозуміти, який контингент проживає там, де ви відкриваєте свою перукарню. Саме неправильна оцінка ситуації може привести до «краху» компанії.
Перукарні економ-класу:
- Стандартні жіночі стрижки.
- Стрижки складного дизайну (модельні).
- фарбування смуг.
- Укладання, вечірні / весільні зачіски.
- Чоловіче напрямок: стрижки і гоління.
- Манікюр та педикюр, нарощування нігтів, покриття гель-лаком.
Крім перерахованих вище послуг до перукарень середнього класу відносять:
- Послуги візажиста (вечірній / весільний макіяж, майстер бровіст).
- Догляд за волоссям: ламінування, кератіновие випрямлення, біозавивка.
- Догляд за руками і ногами: пілінги для рук, Догляду маски.
- Косметологічні послуги, які не зобов'язують працівника мати кваліфікацію «лікар-дерматолог» - корекція брів, проколювання вух.
Що стосується салону краси, то про це ми вже писали в статті: Як відкрити салон краси
Крок 5. Вибираємо приміщення
Розташування перукарні залежить від обраного формату. Як уже обмовлялося раніше, розташувати дитячий салон або заклад економ-класу краще в спальному районі, а ось еліт і преміум - в центрі міста. Для салонів Еліт і Преміум класу підійдуть ТЦ або окремі орендовані приміщення. А ось з іншими форматами все трохи складніше.
Крокова доступність і низькі розцінки - головні переваги перукарень економ класу. Та й до того ж, розташувати її можна на першому поверсі багатоповерхового будинку, для цього буде потрібно облаштувати нежитлове приміщення з окремим входом. Двокімнатна квартира відмінно підійде по площі і розміщення.
Основні вимоги до приміщення:
- Приміщення повинно бути ізольовано і мати автономну систему вентиляції.
- На кожне робоче місце повинно відводитися 5 кв. метрів (як мінімум), але тільки якщо є окрема кімната для миття волосся. Якщо остання вимога не виконується, норма збільшується до 8 кв.м.
- Робочі крісла повинні знаходитися один від одного на відстані не менше 1,8 метрів і не менше 0,7 м від стін.
- На кожні дві робочі зони припадає одна раковина для миття рук і голови.
- У майстра нігтьового сервісу повинен бути окремий кабінет, але поєднання допустимо при великій площі приміщення.
- Наявність декількох підсобних приміщень.
- Допускається використання тільки люмінесцентних ламп.
- На підлогу необхідно постелити гладку плитку для полегшення миття і комфорту відвідувачів.
Крок 6. Підбор персоналу
Підібрати хороший персонал не так-то складно, якщо спочатку розуміти, кого ви хочете бачити у своєму колективі. Найпопулярніший спосіб - оголошення на сайтах, в журналах і інтернет-спільнотах. Безсумнівно, у вас буде безліч бажаючих, кілька співбесід і випробувальних періодів. Кожен з претендентів повинен підтвердити свою освіту, в незалежності від рівня відкривається салону.
Однак, є ще один зручний варіант пошуку - курси майбутніх перукарів. Ви можете звернутися туди і запропонувати роботу кільком найкращим майстрам, але не забувайте, що новачки на початку своєї кар'єри можуть допустити безліч помилок, кожна з яких негативно позначиться на репутації салону. Новачка може взяти під опіку основний співробітник вашого закладу.
Основні вимоги до перукаря:
- стаж (досвід роботи) повинен бути присутнім в обов'язковому порядку;
- досвід роботи з дітьми (дитячі стрижки);
- сертифікати та / або дипломи про закінчення курсів підвищення кваліфікації, майстер-класів тощо;
- напрацьована клієнтська база.
Якщо говорити про косметології, то тут обов'язково освіту лікаря-косметолога або наявність сертифіката про проходження відповідних курсів (у разі надання послуг, що не вимагають спеціалізації).
Візажист і майстер нігтьового сервісу - люди творчі, тому для них слід підготувати завдання, яке і стане пропуском на вашу посаду.
Крок 7. Обладнання та інвентар
Для тих, хто відкриває перукарню з нуля, питання придбання обладнання та різних косметичних засобів стоїть особливо гостро. Якщо ви раніше не працювали в сфері краси, то самостійно підібрати все необхідне буде складно, тому краще звернутися за допомогою до професійних перукарів (майстрам нігтьового сервісу, косметологів і т.д.).
У будь-якому випадку, для початку потрібно придбати лише стартовий набір:
- Повний набір перукарських ножиць (для стрижки, филировки і т.д.).
- Машинку для чоловічих стрижок і гоління.
- Візок для інструментів.
- Фен, плойки, стайлери й випрямлячі волосся.
- Дзеркала на кожне робоче місце.
- Кілька видів гребінців.
- Зручні поворотні крісла для клієнтів.
- Гардеробна або вішалки для одягу (відокремити одяг клієнтів і співробітників).
- Раковини для миття голови і окремі раковини для господарських потреб.
- Навісні або закриті полиці для інструментів.
- сушильний апарат.
- Кисті для фарбування волосся.
- Фарби для фарбування волосся в асортименті.
- Набір затискачів, шпильок, гумок.
- Меблі для ресепшена (дивани, столики, дзеркала і т.д.).
- Набір рушників і накидок для стрижки.
- Все обладнання для майстра нігтьового сервісу (лампа, стіл з висувними ящиками, інструменти).
- Телевізор для гостей.
- Лаки, крему, шампуні, засоби для догляду.
- Кулер з водою.
- Кондиціонер або вентилятори.
- Установка wi-fi для комфорту клієнтів.
Скільки коштує відкрити перукарню
Облік буде проведений для перукарні Економ класу, розрахованої на 4 робочих місця (без додаткових сервісів). На основі середньостатистичних значень ми вивели наступну таблицю витрат:
Найменування | вартість | кількість | підсумок |
Робочі крісла (для клієнтів) | 7200 | 4 | 28800 |
Люстерко | 5000 | 4 | 20000 |
Раковина для миття волосся зі стільцем | 17800 | 2 | 35600 |
Візок для інструментів | 3200 | 4 | 12800 |
П'єдестал для ніг | 1000 | 4 | 4000 |
Сушуар зі стільцями | 18000 | 2 | 36000 |
Стерилізатор для інструментів | 7400 | 2 | 14800 |
Фен (професійний) | 1400 | 4 | 5600 |
Машинки для стрижки | 1800 | 4 | 7200 |
Шипці, заколки, резинки, бігуді (комплекти) | 600 | 8 | 4800 |
Плойки для волосся (різного діаметру) | 1100 | 6 | 6600 |
набір ножиць | 18700 | 4 | 74800 |
бритва | 120 | 12 | 1140 |
набір гребінців | 500 | 8 | 4000 |
Кисті для фарбування, чашка, рукавички (комплект) | 300 | 8 | 2400 |
Пеньюари для клієнтів | 200 | 8 | 1600 |
розпилювачі | 100 | 4 | 400 |
Догляду кошти для клієнтів (лаки, фарби, маски, муси і т.д.) | 12000 | ||
ПІДСУМОК | 275540 |
Облаштувати потрібно і вестибюль. Витрати на невелику зону очікування для гостей:
Найменування | вартість |
Стіл (стійка) для адміністратора | 23500 |
Диван (кутовий або тримісний) | 21800 |
Журнальний столик | 4200 |
шафа | 18500 |
Кулер з водою | 7000 |
ПІДСУМОК | 75000 |
А тепер зробимо зведену таблицю всіх витрат, які будуть витрачені на перукарню, розраховану на 4 робочих місця.
витрати | Вартість (руб.) |
основний зал | 275540 |
ресепшен | 75000 |
постачання підсобки | 55000 |
Оренда приміщення | 30000 |
Ремонтні роботи | 60000 |
Комунальні платежі | 7000 |
маркетинг | 5000 |
податкові виплати | 10000 |
Зарплатний проект (резерв) | 80000 |
Проектна документація | 7000 |
відкриття ІП | 5000 |
інші витрати | 35000 |
ПІДСУМОК | 644540 |
Необхідно розуміти, що представлені розрахунки носять приблизний характер, відхилення можуть бути значними.
Усереднений показник прибутковості кожного майстра - 500 рублів чистого прибутку в день.
Підсумок: від 62000 рублів на місяць.
При рівномірному розвитку термін окупності - 10-11 місяців. В умовах нестабільної економіки показник може збільшитися до 24 місяців.
Таким чином, вам була надана покрокова інструкція по відкриттю власної перукарні. У бізнесі найскладніше - ризикнути і почати, а решта в повній мірі залежить тільки від Вас!




