Вчимося читати за методикою Зайцева (кубики)
Хто ж з них має рацію? Напевно, ніхто. Помиляються обидві сторони. Мета методик раннього розвитку дітей - сприяти дитині в розкритті її здібностей. Дитину необхідно не тільки навчити читати, а прищепити йому любов до літератури. Не тільки навчити грати на музичних інструментах, а й любити музику. А заманюючи малюка до дій з цифрами - розвиваємо його логіку.
Дуже популярна сьогодні альтернативна методика навчання читання Зайцева Н. А.
Існує безліч програм раннього розвитку дитини. Найбільш затребуваними є: методика читання по Зайцеву, метод Гленна Домана, програма розвитку дитини Марії Монтессорі. І хто тільки не говорить, не пише про ранній розвиток дітей!
Одні вважають, що вчити малюка читати / писати потрібно мало не з пелюшок, а в 3-4 роки він вже повинен дивувати всіх своїми дивовижними здібностями. Інші - поборники принципу «всьому свій час»: піде в школу, там і отримає необхідні знання.
Хто ж з них має рацію? Напевно, ніхто. Помиляються обидві сторони. Мета методик раннього розвитку дітей - сприяти дитині в розкритті її здібностей. Дитину необхідно не тільки навчити читати, а прищепити йому любов до літератури. Не тільки навчити грати на музичних інструментах, а й любити музику. А заманюючи малюка до дій з цифрами - розвиваємо його логіку.
Дуже популярна сьогодні альтернативна методика навчання читання Зайцева Н. А.
Проблеми батьків
Часто буває так, що підростаючий малюк - це розумний і кмітливий чоловічок. Маючи прекрасну пам'ять, дитина легко вивчив весь алфавіт. Батьки сподіваються, що малюк швидко почне читати. Але ... Замість слова машина, дитина чомусь читає «міашіана», а мама у нього звучить, як «меамеа». Чому так відбувається?
Ця проблема знайома багатьом батькам. Що робити, турбуються дорослі, адже дитині скоро в школу? Спробуйте застосувати методику раннього розвитку Зайцева.
Її мета - навчити дитину швидко читати. Цією методикою педагоги користуються більше 20 років, причому завжди з успіхом. За цей час величезна кількість дітей навчилися читати по його посібника.
Кубики Зайцева
Це і справді унікальне наочне пристосування. Здається, ну що в них нового? Всі ми знаємо і бачили кубики, на кожній стороні яких нанесена буква і відповідна картинка. Але дитині потім доводиться думати: чому поруч з буквою Б намальований баран, адже на інших кубиках з Б намальована білочка? І пройде чимало часу, поки в малюка з'явиться логічний зв'язок між зображенням і буквою.
Кубики Зайцева істотно відрізняються від звичайних. Їх навряд чи забуде той, хто побачив хоча б один раз. Вони абсолютно різні за кольором, вагою, розмірами і ... звучанням.
- Жовті (їх можна називати золотими) кубики відповідають голосним звукам. Вони мелодійно звучать, тому що в них знаходиться дзвіночок. Сірі (залізні) - це дзвінкі приголосні. У їх середині знаходяться невеликі залізні елементи. Своїм дзвоном вони як би підтверджують - ми дзвінкі.
- Коричневі (дерев'яні) - з дерев'яним наповнювачем. Це глухі приголосні. А кубики, які не звучать (зелені) - розділові знаки.
Різний розмір кубиків - це теж закономірність. На великих кубиках розміщені тверді склади, а на маленьких - м'які. Вага дозволяє відчути різницю між дзвінкими і глухими приголосними.
Все це (разом узяте) впливає на органи чуття. У дитини простіше виникають асоціації, поліпшується процес запам'ятовування.
На кожній стороні кубика розміщується склад з приголосної і гласною літери. Наприклад, МА, МУ, МО, МІ, МО. Дитина шукає потрібні склади і становить слово. Це слово можна відразу ж написати на спеціальній таблиці, де ці кубики показані в розгорнутому вигляді.
Всі таблички і написи на кубиках можна проспівати, причому зробити це цікаво: пританцьовуючи і плескаючи в долоні. Спів допомагає швидкому і якісному запам'ятовуванню складів, розвитку мовлення.
Коли дитина співає, дивлячись на таблицю, то стає більш уважним. А це, погодьтеся, необхідна умова для майбутнього нормального читання.
Принцип методики
Методика Зайцева базується на принципі ігрового читання. Заняття проводяться в ігровій формі. Ігор з кубиками можна проводити багато. Всі вони різні, тому вчаться діти з великим задоволенням.
Крім того, у дітей формується логіка, а також розвивається здатність до самоученію і отримання необхідних знань. Хлопці швидко поповнюють словниковий запас, покращуючи і грамотність.
Коли можна починати навчання
Фахівці радять починати навчання за методикою Зайцева в 3-4 роки, хоча це не прінціпіально.Можно проводити як групові заняття, так і індивідуальні. З дуже маленькими дітьми краще займатися вдома, а старшим більше підійдуть групові заняття. У колективі, де є елемент гри і де кожен прагне «не пасти задніх», навчання проходить набагато швидше.
Рекомендується займатися не більше 15-30 хвилин, враховуючи, що закінчувати треба не тоді, коли дітям набридне, а в моменти найбільшого інтересу. І не потрібно чекати моментальних результатів. Малюк в 2,5 рочки стане читати не раніше, як через півроку. А дітки 4-5 років, за умови щоденних занять, будуть читати лише через 2-3 тижні.
Дитина, яка вміє читати
Діти, які навчилися читати, змінюються. У них починається нове життя. Хлопці читають все, що потрапляє їм на очі: вивіски, написи на білбордах, оголошення, дитячі книжки. І зупинити їх практично неможливо.
У цей момент хлопці стають такими цікавими, що часом можуть набридати дорослим. Адже слова, які вони читають, відомі їм не все. Доведеться пояснювати і розповідати їх значення. Так у них розвивається ерудиція.
Тому, прийшовши в школу, малюк вже буде читати, логічно мислити і стане більш ерудованим.
Позитивні результати методики
Крім того, що дитина навчиться читати, є й інші позитивні моменти такої гри. Він не сидить на місці, а постійно рухається. Значить, у малюка не псується постава. Йому не загрожує хвороба багатьох учнів - сколіоз. Крім того, у дитини не псується зір. Адже крім кубиків використовуються ще і таблиці, які вивішуються високо на стіні. Це дозволяє перемикати увагу, що стає хорошим вправою для зміцнення зору.
Офіційно визнано, що методика розвитку Зайцева допомагає малюкам не тільки зберегти здоров'я, але і зміцнити його.
І не турбуйтеся, що не всі можуть звернутися за допомогою до фахівця, практикуючому цю методику. Займатися по ній можна і самостійно. Але кращих результатів досягнуто ті, хто зацікавлений у розвитку дитини і вірить, що він обов'язково досягне великих успіхів.